היפנוזה ברפואת שיניים

אנשים רבים נוהגים לחשוב כי חרדה מפני רופאי השיניים מהווה את נחלתם של ילדים בלבד. אך הנתונים מראים כי גם מבוגרים רבים, חולקים את החרדה הזאת, שלעיתים מהווה סיבה בגינה הם נמנעים מלהגיע לרופא השיניים.

כידוע, הזנחת השיניים לאורך זמן, עלולה לגרום למצבים בעייתיים, אשר מצריכים טיפולי שיניים מורכבים.

מהסיבה הזאת, חשוב שכל אדם אשר חושש מפני רופא השיניים – או בהגה המקצועית סובל מנושא של חרדה דנטלית או פוביה דנטלית, יהיה מודע לעובדה שכיום, קיימים אמצעים שונים אשר בכוחם להקל את החרדה הזאת. 

אחת מהדרכים היעילות והנפוצות ביותר להרגיע אנשים אשר סובלים מחרדה דנטלית היא באמצעות שימוש בנושא של היפנוזה ברפואת שיניים. 
היפנוזה ברפואת שיניים – כיצד זה עובד? 
כמו בתחומים אחרים, גם היפנוזה ברפואת שיניים מתבצעת במטרה להרגיע את החרדות של המטופל. הליך של היפנוזה ברפואת שיניים הוא הליך פשוט יחסית, אשר כל ייעודו זה להוריד את אותה חרדה דנטלית, ממנה סובל המטופל. חשוב לציין שהמטופל בהליך היפנוזה, נשאר בשליטה לאורך כל הטיפול והוא יכול לבחור להעיר את עצמו בכל שלב שיבחר בכך. 

חשוב לציין שרופא שיניים, אשר עושה שימוש בנושא של היפנוזה ברפואת שיניים, חייב ללמוד את הנושא ולקבל רישיון ייעודי אשר מאפשר לו לבצע את ההיפנוזה.

רופאי שיניים רבים אשר מוסמכים בביצוע היפנוזה משלבים בטיפול גם גז צחוק – עוד שיטה יעילה באפשרותה ניתן להתגבר על פוביה דנטלית. 

שיטות נוספות להפחתת מפלס החרדה:
לצד היפנוזה ברפואת שיניים, פותחו גם שיטות נוספות, אשר ייעודן לאפשר לאנשים אשר חרדים מפני טיפולי השיניים לחוש רגועים יותר במהלך הטיפול אותו הם עוברים. 

אחת מהשיטות הללו היא כאמור, שימוש בגז צחוק – רבים הן מהילדים והן מהמבוגרים אשר חרדים מפני רופאי שיניים חוששים בעיקר משלב ההרדמה – אותה זריקה מאיימת אשר מוחדרת לפיו של המטופל. 

גז צחוק אשר נשאף דרך האף של המטופל, מסייע להרגיע את המטופל אשר יחוש נינוח וירגיש בצורה פחותה את הכאב הכרוך בהליך טיפול השיניים. שימוש בגז צחוק מקובל יותר בטיפולי שיניים אצל ילדים.

דרך נוספת אשר ייעודה לסייע בהפחתת מפלס החרדה, היא הרגעה תוך ורידית (הר"ש). בכדי שמתן הרגעה תוך ורידית אכן יתאפשר, יש צורך שרופא מומחה לנושא ימצא במקום לצורך מתן התרופה. 

זה אומנם נכון כי הרגעה תוך ורידית לא תפתור את נושא החרדה וגם לא מומלץ להשתמש בטכניקה זאת לעיתים קרובות - אבל לפחות היא תאפשר למטופל לעבור את טיפול השיניים הנוכחי ולהיות מודע לעובדה, שגם בפעם הבאה בה הוא יזדקק לרופא שיניים לצורך טיפול אשר נחשב ליותר מורכב, הוא יוכל להיעזר באותה השיטה על מנת להתגבר על החרדה. 

הנתונים מצביעים על כך שכחמישה עשר אחוז מהאנשים בארץ ובעולם, סובלים מחרדות ופחדים מפני טיפולי שיניים וכחלק מכך, הם גם נמנעים מלהגיע ולבצע טיפולי שיניים, אלא רק במצבי חירום הכרוכים בכאבים בלתי נסבלים. 

הטכניקות השונות אשר פותחו בשנים האחרונות ובין היתר: היפנוזה ברפואת שיניים וגז צחוק, תורמות תרומה גדולה  להקלת החרדה ממנה סובלים אותם האנשים – מה שמאפשר להם להגיע ולקבל את טיפולי השיניים להם הם זקוקים בזמן ועל ידי כך להימנע מהצורך בטיפולים מורכבים ומסובכים. 

אז אם גם אתם סובלים מחרדה דנטלית ומעוניינים להבטיח הליך טיפולי רגוע ונעים, אתם מוזמנים ליצור קשר עם המרפאה של ד"ר בלומר ולקבל את כל המידע על ההיפנוזה והטכניקות המתקדמות הנוספות המיושמות במרפאה.  

נשמח לעמוד לשירותכם:
 

שעות פעילות:

ימים א' - ה'  8:30 - 20:00
בתיאום מראש.

ימים ג'-ה' במרפאה בתל אביב
תיאום תורים בטלפון:
072-33-80-553  |  03-6488235


 
book2, book, reading

כתובתנו:

ראול ולנברג 20, מתחם CU בניין A, קומה 1, רמת החייל, תל אביב
המרפאה ברח'' ראול ולנברג בתל אביב פתוחה בימי שישי, ומספקת מענה לשעות חירום.
כמו כן, חיילים רבים מנצלים את חופשת סוף השבוע בכדי ליהנות מטיפולי שיניים איכותיים במרפאתנו בימי שישי.

סניף נוסף : סוקולוב נחום 88, חולון

 
home, home, house, building
נשמח לעמוד לשירותכם: